~AMbaNG PlihaNRaya~

arini 7hb mac 2008..esok bermula la plihanraya bagi seluruh rakyat malaysia utk menentukan masa depan negara jika tidak utk berpanjangan, skurang-kurangnya utk 5 taun mndatang..satu tempoh yg lama tu..

sy dah mndaftar utk mengundi di parlimen tanjung puteri johor bahru..org yg terkenal bg parlimen tu adalah datuk shahrir..yg pd pndapat sy, bliau tiada msalah utk mendapat majoriti undi yg besar..tp msalahnya..skang ni, sy msih berada di penang..di kmpus tercinta sy..uwaaaa..nak balik~~~~ ye la, ni 1st election sy..sy nak gak jalankn tanggungjawab sy..tp apakan daya..keadaan xmengizinkan..sekurng kurangnya sy dah mendaftar utk mngundi at least utk taun 2012 lak nnti, hehe..

walau mcm manapun sama ada kerajaan atau pembangkang akan mempertahankn manifesto dan janji masing2..yg pd sy ada yg xlogik dan ada yg sembang kencang je..stakat nak trunkan kadar sewa parking dari singgit ke 50sen sejam..apa la sgt..n stakat berjanji mwujudkn kerajaan lebih telus..hmm, ntahla..umpama bla kta tgk bola n ada pemain tu gagal score walaupun ada pluang, kta kutuk mcm2..tp blum tntu kta pn dpt score klu kta sndri yg bermain ganti tmpt pemain tu kn..

berkempen memerlukn bnyk sumber kwangan..sbb tu la krajaan halang kelantan utk daratkn minyak mereka..mungkin khuatir jumlah wang sebanyak tu dpt menjana kempen diorg..tp..sbagai manusia normal, kta akn menghalang msuh kta dgn apa cara skali pun kn..mungkin itu la yg dilakukan kerajaan terhadap kelantan..hei, money is not everything but everything is money rite..

camanpun, smoga mreka sbagai pemimpin mengetahui tanggungjawab mereka sndri..klu baru ni la nak trun tgk2 rakyat, bagi2 topi atau bla dgr satu kpg tu ada msalah, baru la nk trun n bersimpati..agak sukar la nk prcaya skang..yup, org kta skang makin lama makin bijak la..

sy masih respek dgn perjuangan org sebenar dalam pembangkang..4 sure, sy suka dgn tuan guru nik aziz..he’s de man in opposite side..xmcm org len yg kdangkala ada kpentingn dri sndri..bliau xpnah terpengaruh dgn situasi politik masa kini..apa yg bliau perjuangkn adalah sama dari dlu smpai la skang…satu msa dlu sy suka anwar ibrahim..tp skang sy ada skit skeptikal kat bliau..sy juga kagum dgn pak lah, walaupun suma org setuju klu ada org kata pak lah ni lembab skit n mudah dipermainkan..well..skurang kurangnya dia mneruskn apa yg kta dah ada ‘stakat’ ni…sy juga harap saudara ghani osman utk benti jdik MB..dah tba msa utk beliau bertaubat dr suma apa yg dia dah wat kat johor…

mybe skang, bnyk org2 yg mempergunakan situasi sedia ada..bila ada rumah stinggan drobohkn, pembangkang akn menguasai kwasan dan ckp inilah kerajaan xbela rakyat..n bila ada org2 yg miskin kt kwasan pembangkang, kerajaan lak akan ckp mereka abaikan kebajikan rakayat..still, that’s normal..sbagai pemimpin, perlu profesional kn..jgn cepat mlenting =)

hmm..esok sy nak tgk suasana mengundi di kwasan parit buntar ni..msti sronok utk menjadi pmerhati bebas..insya allah sy akan crita kmbali pngalamn sy nnti~

btw, spr kensel guna dakwat kat kuku..sy rsa sy dah dpt tau dah sapa yg akan mng nnti..ahahaha~

n sy tau gak..politik tu xkotor..tetapi ahli2 politik yg menjadikannya jelik…….damn~

utk dyana : sorila..sy xdpt nak balik =(

utk semua : undilah siapa yg kalian nak undi, skongla siapa yg kalian nak skong..stiap org ada pndapat masing2..so, slamat mngundi…^^

Advertisements

3 responses to this post.

  1. saya dh ngundi~~~
    so hari ni sy dh cipta sejarah utk diri sy sendiri…awk? bila lg?
    jeles tak? jeles tak? (^_^)

    tak balik? sori naik lori…

    Balas

  2. saye dh mengundi…so,saye dh besar….

    haha…awak kecik lagi,sbb x mngundi…~

    Balas

  3. Posted by AzamHassan on Mac 9, 2008 at 12:54 am

    sy bukn xnk mngundi..tp xde pluang mngundi…camnapun sy besar dh gak la =P

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: