rancangan lawak kegemaran..

1. Maharaja Lawak
memang sangat terbaik nak bagi gelak tak ingat dunia..sangat menghiburkan..sangat memberi aura ‘relax’ dalam diri apabila penat2 pulang dari tempat kerja..sangat boleh masuk kepala..sangat gembira menunggu rancangan ini..err..menunggu di youtube je sebenarnya..tak melanggan astro warna..hehehe..

2. just for laugh gags..
one hell of creative pranks yet still respective to the victim..saya tak berapa gemar rancangan pranks macam bang bang boom..dan apa kejadah yang lain but i can feel just for laugh gags is different..persembahan memang sangat relax tapi berkesan..mangsa pula kelihatan responsive dan apa yang penting sangat sporting..mungkin rakyat malaysia tidak ada jiwa macam tu..

3. kartun..
any cartoon will do..spongebob (even parents saya tak faham sebutir apa pun lawak yang cuba disampaikan dalam tu), upin ipin, family guy, shaun the sheep, tom n jerry..senang kata any cartoon will do..so relaxing coz kartun memang tak perlukan kita untuk berfikir banyak untuk faham jalan ceritanya~

4. cerita cerita p.ramlee..
tengok banyak kali pun sangat menghiburkan walaupun plotnya kadang kala terlalu mudah dan cacamarba..hehe..

dan yang paling latest..rancangan lawak kegemaran saya,

AKADEMI FANTASIA 9..
tergelak bila melihat kepoyoan masing2 menjual diri untuk tarik pengundi..
tergelak apabila melihat mereka menyanyi..menyanyi tu seperti maruah ok..kalau betul boleh menyanyi then fine..tapi kalau menyanyi pun kelaut perginya, kemudian nak jadik penghibur..? jadik pelawak mungkin boleh ah..
tergelak apabila melihat drama2 mereka di dalam akademi,
“saya memang boleh menyanyi..boleh menari..boleh menyanyi dan menari..saya minat..” tapi persembahan hampeh..sungguh kaku..
“dalam famili..cuma saya sahaja yang paaaaaling lemah dalam nyanyian..” oh shit..tu pun nak kena cerita ke..?
“saya…(sambil menangis teresak esak)..saya…(mengesat air mata)..saya..rindu tunang saya..” kesian parents manusia ni..dan kenapa rindu tunang pun sampai menangis..?
bila melihat kamera..terus air muka berubah..mata pun berubah ke arah keplastikan..crap..
menyanyi lagu cinta untuk nabila kemudian menangis..?? menyanyi lagu rock, mesti kena tunjuk rock lompat sana sini..? menyanyi lagu gembira sehingga terpaksa berlakon kegembiraan di atas pentas..?? kelakar..sungguh tak natural..

itulah sahaja rancangan lawak kegemaran saya..diharapkan rancangan lawak yang terakhir itu boleh diperbaiki..oh..rancangan lawak terakhir itu merupakan musim terakhir..baguslah..buat semak industri hiburan tanah air je..

Tinggalkan Jawapan

