Minggu bola sepak yang menggembirakan!!

bermula dengan malaysia vs indonesia di bukit jalil..ohh..memang saya sangat suka perasaan masa tu!

1st time saya tengok malaysia bermain dengan penuh jiwa..saya rasa shukor adan, hairuddin omar, idris karim dan beberapa senior lain dah boleh menarik nafas lega kerana dah ada generasi pemain bola sepak malaysia yang baru dan sangat baik!

3-0 bukan sesuatu yang mudah ataupun mungkin mustahil bila lawan indonesia kalau pasukan malaysia ini adalah berkualiti 5 6 tahun yang lepas..cuma perasaan ni agak tersekat sebab selagi tak main lagi 90 minit di gelora bung karno, apa2 pun boleh berlaku..

sementara menunggu game di stadium gelora bung karno itu, berlangsungnya satu lagi game yang menarik, arsenal vs chelsea!! berkesudahan arsenal menang dengan sangat bergaya! arsenal dalam game ini memang macam malaysia main..hahaha..malaysia setaraf arsenal!! dengan passing fabregas yang sangat kemas seperti safiq rahim..jack wilshire sangat kerja keras sebijik macam s.kunalan..finishing yang superb oleh walcott seperti safee sali..defender yang kebal oleh johan djourou persis seperti mohd muslim..memang sangat gembira menonton bola kalau main macam ni..!

errr..arsenal macam malaysia..? bukan malaysia macam arsenal ke..ahh..pedulik apa..saya rakyat malaysia tentulah lebihkan negara sendiri ye tak..lalala..

kemudian smalam..ohh..berdebar debar sejak awal pagi lagi..nak tunggu malam jam 8 tu, jantung saya dah berdebar debar tapi tak gugur ah..saya dah ikat arteri kanan dia kat tulang rusuk kiri nombor 3 dari bawah..vena kiri lak saya dah ikat kat tulang pelvis..jantung saya tetap maintain~

lepas safee sali score je..saya dah tau confirm menang! mustahil indonesia dapat 5 gol..hihi..

cuma saya risau sebab bila kita asyik clearkan bola daripada area kotak penalti, bola tu akan jatuh terus ke pemain indonesia..pemain tu pulak akan terus hantar lagi ke dalam kotak penalti malaysia, berterusan macam tu..defend akan sangat pancit..itu yang jadik dalam gol pertama indonesia..kita tak close down seperti yang sepatutnya..

anyway..kita tetap menang kan..biar main secara “pulun janji menang” seperti jose mourinho tapi memiliki genius taktikal seperti wenger..tahniah untuk saudara rajagobal dan para coach yang memberi 110% komitmen!

oh ye..lagipun Rio Ferdinand ucapkan tahniah kat kita di twitter..menarik bukan~

jadi..minggu ini adalah minggu yang menggembirakan! walaupun actualy penutup bola minggu ini tak cantik sebab arsenal seri 2-2 dengan wigan..bodoss bodoss..

malaysia diharapkan dapat maintain team macam ni..cuma jangan cepat sangat bagi datuk kat safee sali ataupun rajagobal..kita kena menang lebih lagi..sangat banyak lagi..bila rajagobal dapat bawak team malaysia masuk world cup, baru bagi datuk dan pencek RM10k sebulan..hehehehe..

again congratulations to harimau malaya!! arsenal should buy norshahrul idlan talaha n kunalan..hoho~

2 responses to this post.

  1. Posted by Cik on Disember 30, 2010 at 5:42 pm

    Disebabkn msia menang,aku n semua staff ofis aku cuti dr kamis smpai la senin…selasa bru nak keje.
    Bygkn kalo msia masuk world cup,sure cuti smggu..
    Dan kalo menang world cup mesti cuti SEBULAN!!!!!

    Hidup Muslim!!!
    Hidup Kunalan!!!
    Hidup Safee!!!

    Balas

    • Posted by AzamHassan on Disember 30, 2010 at 8:31 pm

      hahaha..cuti sebulan yg tak tahan tu..memang lepas tu ramai pemain malaysia main kat liga perdana inggeris..hehe..

      Balas

Tinggalkan Jawapan

