sakit!

pergi gunting rambut di kedai gunting rambut biasa pergi..location, kampung melayu..

bukak pintu, terus masuk..ada seorang pakcik tua..umurnya dalam 50an kot..macam baru terjaga tidur..dia pandang saya dan angkat kepala bergaya tanya dalam hati, “lu apahal..?”

saya pula membalas dgn buat gaya gunting di rambut dengan cakap dalam hati, “gunting rambut lah pakcik..takkan nak servis kuda pulak..”

pakcik tu membalas dengan anggukan ringkas sambil bingkas bangun mengibas kain alas, “nak gunting meh la sini..tercegat macam badak tu apahal..” mungkin itu cakapnya dalam hati..

saya pun berjalan ke arah kerusi dan terus duduk, “potong pendek ek pakcik..menyampah pulak rasa panjang2 ni..” kata saya memecah kesunyian..

pakcik tu pun balas, “pendek..? ok..”

tapi masa tu sudah jam 7 malam..maghrib dah masuk..dan saya dapat rasakan pakcik tu nak cepat..kalau kepala saya buah rambutan, dah lama dah terkoyak nampak isinya..dia sebat rambut saya memang laju tapi ciri2 ketangkasan pemotong rambut berpengalaman tu masih ada..cuma..kurang selesa lah bila sikat tu kadang2 menyikat telinga saya..kalau sikat depan lak, sikat tu dah macam tunjal2 pulak kepala saya ke belakang..hmm..biarkanlah..janji cantik..

tapi dalam berkhayal tengok rupa cesc fabregas sedang dipotong rambutnya di cermin depan, saya dikejutkan dengan bunyi mesin potong rambut..cesc fabregas di cermin itu pun turut terkejut..

pakcik tu terus memotong rambut saya dengan pantas dan kemas..tapi tadi tunjal pakai sikat..ni tunjal pakai mesin lak..

dan tadi dia tersikat telinga saya, kali ini……………….

“brzzztttt…!!!” saya dapat rasakan ada unsur2 pedih di telinga kiri..pakcik tu mesin telinga saya!!!! huhuhuhuh..

telinga saya rasa pedih..tp sebab tak pakai cermin mata, saya tak nampak apa yang berlaku..pakcik tu pun diam je..sambung memesin rambut seperti biasa..tapi..telinga saya memang pedih..

tiba2, pakcik tu jadik peramah..tanya saya tinggal mana, kerja apa..dan ada lah cerita tentang sedara mara dia yang berjaya..cerita pasal kopi luwak..cerita macam2 lagilah..saya dengar dan respons je sikit..tapi saya masih tertanya tanya apa jadik kat telinga saya tu..

selesai gunting, saya bayar RM7 dan terus pulang rumah..pedih tu masih terasa sebab saya lupa nak tengok telinga sebelum pakai helmet..di rumah saya ushar lah tempat pedih tu..my amazement, memang berdarah..dan ada kesan dua jalur yang koyakkan sikit kulit cuping telinga..huhu..

yang peliknya..kenapa pakcik tu diam je tak cakap sori ke..ataupun lap kan darah tu ke..habislah mesin rambut tu dah memakan korban..

kesimpulan, nak gunting rambut, pastikan tukang gunting rambut anda tak mamai..dan pergi ketika lapang..dia pun ada rumah juga nak berisitirehat berbanding gunting rambut orang maghrib2..hehe..

2 responses to this post.

  1. Posted by si gadis on November 11, 2010 at 11:28 pm

    alaaa…shian ayang…huhu… takpa la..mesin tu mmg ada siong isap darah agaknya..huhu.. ayang kan darah manis =P

    Balas

  2. haha…nasib baik die xbotakkan terus awak kan??hehe

    Balas

Tinggalkan Jawapan

