2 hari lagi!!

yeah..!!! dekat2 nak raya dah..!

1st..baju raya..saya pakai baju raya dua tahun lepas sebab macam malas nak buat baju raya dan juga tak nak pakai baju tahun lepas..alah..lebih kurang je la kot kan..pakai pun seharian je tu..yang best, baju raya kali ni pakai untuk solat jumaat juga..berbaloi baloi even 2 tahun lepas punya..hehe..

2nd..kuih raya..saya dah beli 2 telap biskut raya..saya beli drpd opismate sbb bentuk dia cantik..hitam2 coklat pastu ada jalur pink atas dia..satu lagi cornflakes hancur2..then saya beli juga kek gulung untuk dimakan sendiri dan juga sebagai hadiah untuk orang..means..koleksi kuih raya dah memadai..kalau habis pun, kurma itu hari banyak lagi..hidangkan aje😛

3rd..kenderaan..neo sudah servis..tayar semua condition ok cuma maybe hari ini atau esok nak polish..biar kilat kaw2..licin kaw2..biar bergaya gila2..pastu bungkus..letak kat rumah..sayang nak pakai..ahahaha..untuk rakan2 lain, periksa kenderaan anda ok~

4th..zakat fitrah..nama pun fitrah..so mmg fitrah saya membayarnya..sudah selesai juga!

so..cukup persediaan saya untuk raya tahun ini! excited juga sebab memang setiap kali raya sungguh excited..sebagai masyarakat akhir zaman, excited pun bukan sebab berpuasa penuh sangat tapi sebab dapat raya panjang tanpa segan silu..yeayy~~

anyhow..dalam kegembiraan saya bersedia untuk raya..sedih juga bila mendengat ada rakan saya kehilangan adiknya dalam satu kemalangan langgar lari..takziah kepada rohani daud sekeluarga..semoga lebih tabah dan apa2 hal pun semoga orang yang lari tu diadili dengan sebaiknya dalam undang2 dunia..tabahkan hati ye hani..

saya juga bersedih apabila one of my sweet friend kehilangan laptop dan beberapa koleksi wang kerana rumahnya dimasuki pencuri..dekat2 nak raya ni..ada pulak puak yang cuba cari duit dengan jalan mudah..semoga mreka yang buat jahat ni akan diadili di dunia ni juga..juz 4 u syg..banyak2 sabar k~

sekrang di pejabat pun suasana semakin lengang..ramai dah orang sudah pulang..dan ramai juga orang yang amik half day hari ini..saya..? saya akan terus bekerja sehingga esok kerana tidak ada apa2 plan pun kalau nak cuti awal..so kerja je lah..

again..2 hari lagi!! kepada mereka yang last minutes punya preparation..harap boleh cergas uruskan semuanya sekarang..

bersiap siaga untuk aidilfitri supaya dapat disambut degan penuh ketenangan dan kegembiraan..

plus..adakah ini raya terakhir saya sebagai orang bujang..?? hoho..biarkan diri kita diselubungi misteri~~~~

enjoy all~

Tinggalkan Jawapan

