FIFA WORLD CUP!

oh yeah..saya dapat rasai kehangatan piala dunia bola sepak pada tahun ini..! tapi sesi kali ni macam tak berapa hangat..mungkin sebab dah mula hidup bekerja kan..so ada banyak lagi benda lain nak fikir..

sayang sekali afrika selatan terlepas peluang untuk bermula garang apabila tiba2 seri dengan mexico..

france..? haha..tiada kesefahaman seperti biasa..jadik seharusnya pasukan bola sepak negara kita pun tak perlu risau kalau tak form..sebab pasukan sehebat france juga mempunyai ‘bad luck’~

walau apa pun..saya tetap akan ikut piala dunia kali ini sebagai salah satu hiburan yang sangat menyenangkan..lagi2 dengan lokasinya di afrika yang pada saya agak unik dari cara hidup dan latar belakang rakyatnya..tak tersangka sebab pada saya sebuah negara yang cuba maju dan membangun kelihatan berjaya menganjurkan satu pertandingan bertaraf dunia! mungkin menjadi inspirasi kepada malaysia =)

untuk sesi tahun ni..saya harap at least ada satu team asia dan satu team afrika akan dapat pergi ke last-8..baru lah nampak variety sikit..pasukan2 yang cool macam england, spain dan itali pula diwajibkan menempatkan diri mereka dalam kelompok itu juga..barulah nampak semangat berperang tu timbul..masing2 membawa kemegahan continent masing2 dan akan ditunjukkan di atas padang..it’s simple..bila england kalah, maknanya bola sepak england tak cukup bagus and applied the same to other team..sudah tentu mereka semua akan main bermati matian..

saya tak pasti sama ada saya berharap atau tak untuk tengok sebarang drama dalam world cup ni..drama seperti, tandukan zidane kat materazzi..kenyitan mata jahat daripada cristiano ronaldo..atau mungkin akan ada tangan aneh maradona lagi sekali..? ataupun tangan katak thierry henry ketika kelayakan dulu..? atau setidak tidaknya akan adakah sebarang keputusan kontroversi yang melibatkan pergaduhan sampai macam takde iman..? who knows rite..

ramai orang akan memilih pasukan favorite masing2..tapi saya rasa saya tidak ada pasukan favorite yang saya akan sokong seperti johor fc dan arsenal yang menjadikan diri saya kecewa tak ingat kalau kalah dan gembira macam takde iman kalau menang..saya cuma akan menonton perlawanan berpandukan corak permainan masing2..kalau underdog tapi main cantik, saya akan mula follow team tu..jadi, team favorite saya tak semestinya satu team sahaja, hehe..boleh jadi bila final je nanti saya akan mula pilih siapa yang menjadi favorite saya..senang..ada dua team je..dan pilih salah satu~

so then..enjoy each moment in this sweet world cup window..thanks kat TV1@gomen kerana berbelanja besar untuk membeli hak penyiaran piala dunia..kutuklah apa pun, tv1 rancangan macam haram lah, xde jenama lah, xberkualiti lah, apa lah..tapi saya rasa TIDAK ADA syarikat tv lain yang akan memberi perkhidmatan untuk menayangkan piala dunia secara PERCUMA di seluruh malaysia ni..tv swasta lain..ada berani..? kalau takde income sure tak nak kan..kalau tak kenapa tiba2 berita utama nasional jam 8 malam jadik platform untuk iklan universiti swasta..? penting sangat ke untuk seluruh negara tau pasal tu..?

it’s nothing personal..it’s just a business rite😉

2 responses to this post.

  1. bagus2..
    tapi sayang,saya tak minat soccer w/pun it’s a phenomenon event..(=

    Balas

Tinggalkan Jawapan

