jb–parit buntar–ipoh–jb

malam ni saya naik bas ke parit buntar..just like the old times bila saya mahu pulang ke kampus semula selepas bercuti balik kampung..

tujuan adalah nak pergi ke kerja kahwin kawan saya yang duduk di ipoh..kampar la actually..tapi..apa kaitan naik bas sampai ke parit buntar..??

sebenarnya saya tak nak jadik macam satu ketika dulu..saya pernah naik bas mlm ni daripada jb..tiba usm pulau dalam dekat2 tengahari..then pergi fitting baju tauliah (tauliah palapes 2007@uitm)..kemudian malam tu jugak naik bas semula balik jb..gila letih dan rasa agak membazir..jalan jauh2 tapi duduk kat negeri orang tu tak sampai satu hari pun..tapi apakan daya..itulah kehendak perkhidmatan kata jurulatih saya..

so kali ni..saya pergi awal..hari sabtu tiba so boleh melepak dan mabuk2 bersama sisa rakan2 yang masih ada di area kampus tu..yang sambung masternya lain..yang sambung phd pun ada..yang kerja area sana pun ye juga..yeah..dapat la jumpa2 mereka kejap selepas hampir dua tahun tak bersua muka..

selepas hari sabtu..hari ahad saya akan bergerak ke ipoh dan kemudian pergi kerja kahwin tersebut dan kemudian pulang ke jb semula..at least ada bunyik gak la 2 hari satu malam compare dengan balik hari kan..isnin tu pulak kalau macam sangap je nak pergi kerja..agak2 rasa pergi kerja pun tak produktif, so ada kemungkinan ‘terpaksa’ mintak cuti lagi untuk istirehat minda..hwahwa..berkalis gila ayat! cakap je la malas kan😛

apa2 pun..see u all on monday..doakan saya selamat pergi dan selamat kembali..

p/s 1 : harga tiket ke parit buntar ada mahal sikit..dulu bawah rm50 sekarang sudah rm60..kalau musim raya..kalau dulu saya pernah kena sampai rm70..tak pasti lah sekarang..

p/s 2 : rakan2 ku yang berada di penang..aku tau aku tiba sana, korang dah berbaris..bertiga tiga..di hadapan di tengah2 di mana aku menghadap..rapat tangan..rapat kaki langut terus pandang hadapan..faham tu..??

p/s 3 : trivia-kenapa beruang kutub tak makan penguin..? hihi..

daa~

4 responses to this post.

  1. balik dari mabuk2 tu jangan lupa isteri tersayang…hihi.

    Balas

  2. p/s 1 : harga tiket ke parit buntar ada mahal sikit..dulu bawah rm50 sekarang sudah rm60..kalau musim raya..kalau dulu saya pernah kena sampai rm70..tak pasti lah sekarang..

    biasa la azam. semua benda pun naik.
    dulu bley peluk, skrg nk peluk pun tak cukup tgn dh.
    hahaha

    Balas

    • Posted by AzamHassan on Mei 11, 2010 at 10:13 pm

      hwahwa..xckup tangan..sungguh tipu..besar aku adalah besar seorang manusia normal berumur 25 tahun..hoho..

      Balas

Tinggalkan Jawapan

