kegiatan pak guard

seperti biasa..untuk keluar drpd opis, saya mesti kena swipe card..ltak cap jari then barulah boleh keluar..di luar pula akan ada seorang pak guard yang menanti untuk memeriksa setiap beg yang di bawa keluar daripada opis..biasanya pak guard ni adalah orang asing yang tidak berpangkat..this is the procdure from turun temurun..in case ada orang curik besi ke harta syarikat ke..more about precautionslah macam tu..kind of good idea for me..

tapi ada pelbagai ragam pak guard ketika memeriksa beg ni..especially yang bawak beg sandang macam saya..

perkara biasa berlaku:

swipe card—cap jari—tunjuk beg kat pak guard—pak guard rasa2 je dr luar beg–pak guard puas hati—pak guard ckp ‘terima kasih’—saya cakap ‘ok’—saya teruskan perjalanan

selain tu yang biasa:

swipe card—cap jari—tunjuk beg kat pak guard—pak guard lambung2 je beg..tapi kadang2 gaya macam meraba punggung pun ada–pak guard puas hati—pak guard ckp ‘terima kasih’—saya cakap ‘ok’—saya teruskan perjalanan

perkara kadang2 berlaku:

swipe card—cap jari—tunjuk beg kat pak guard—pak guard pulun bukak segala zip yang ada—pak guard puas hati—pak guard cakap ‘terima kasih’—saya cakap ‘ok’—saya teruskan perjalanan

perkara yang berlaku bila pak guard baru:

swipe card—cap jari—tunjuk beg kat pak guard—pak guard kata ‘letak atas meja’ sambil ketuk2 meja—pak guard pulun bukak zip dan selak2 dalam beg–pak guard puas hati—pak guard cakap ‘terima kasih’—saya cakap ‘ok’—saya teruskan perjalanan

tapi tadi..perkara yang 1st time berlaku kat saya sepanjang setahun lebih saya bekerja di sana:

swipe card—cap jari—tunjuk beg kat pak guard—pak guard kata ‘letak atas meja’ sambil ketuk2 meja—pak guard pulun bukak zip dan selak2 dalam beg–pak guard puas hati—pak guard cakap ‘GOOD..GOOD’ sambil tangan tunjuk isyarat bagus—saya terpinga pinga tak tau nak reply apa—saya teruskan perjalanan..

ada ke patut dia cakap GOOD tu..? kalau saya budak2 sekolah mesti saya dah dapat tepukan bersemangat di bahu dan dapat cop 5 bintang kat beg saya kerana cemerlang tidak mencuri apa2 barang dari opis..

janji kau gembira foreigner oi..jangan merusuh sudah..

2 responses to this post.

  1. Posted by maisarah on Januari 21, 2010 at 5:39 pm

    ha2..pak gad SDE dlm kngn..kah2…

    Balas

  2. haha! Good la tak nyusahkan dia nak buat report klau mencuri. dh la dia tak tau menulis segala.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

