awang hitam..

malaysia sangat baik hati dengan pelancong..

rakan2 kita dari singapura yang datang ke malaysia regularly pun dikira sebagai pelancong dan dilayan dengan hati yang sangat terbuka..even mereka sentiasa guna lebuh raya kita dan suka high beam kereta di depan dengan penuh sombong..

rakan2 kita dari thailand juga dikira pelancong sedangkan mereka cuma datang bawak minyak bergelen gelen yang dibeli dengan murah dari negara kita..esok lusa dia datang lagi..dikira sebagai pelancong lagi..

rakan2 kita dari afrika juga dikira sebagai pelancong..lagi dimuliakan jika mereka datang atas tiket pelajar yang ingin belajar di universiti2 kita tak kira lah IPTA ataupun IPTS..

tapi rakan2 kita dari afrika ni tak ada kereta untuk mereka high beam kita..dia juga tak kuasa nak beli minyak banyak2 nak bawak balik dorm masing2..ingat minum minyak ke..tapi mereka sangat ramai dan brotherhood mereka sangat tinggi..

hari ini berita menyiarkan kegiatan rakan2 kita dari negara afrika ni sentiasa membuat hal..daripada kacau anak gadis orang hingga lah menguasai sebahagian besar kawasan kediaman yang dahulunya didiami oleh warga malaysia..kini warga malaysia pula jadi minoriti di situ..

padang bola..? mereka dah kuasai..tempat2 lepak di kaki lima..? semuanya hitam je..koridor2 dan sekitar tangga flat..? kalau anda seorang wanita muda lagi cantik..ini bukan tempat terbaik untuk anda lalu..

jadi..siapa salah apabila mereka sudah berani melakukan jenayah tanpa segan silu di negara kita sendiri..?? siapa salah apabila mereka anggap kita ni tiada nilai sampaikan tiada rasa hormat mereka kat kita..?? siapa salah apabila kegiatan gangsterisme dan black money semakin banyak menipu warga emas kita sendiri..??

saya tahu apa kerajaan akan cakap untuk menangani masalah ini..

“mereka yang melakukan jenayah ini cuma minoriti dan kita tak seharusnya menghukum semua sekali mereka yang datang ingin menuntut ilmu..”

ataupun yang paling popular,

“kami akan siasat perkara ni dan akan menghantar lebih ramai peronda polis untuk menjaga keselamatan..”

pakcik polis, kalau anda hantar satu kereta peronda untuk ‘periksa’, kenapa esok lusa mereka masih boleh jual arak dengan berleluasa..? masih lagi dengan kegiatan mereka yang kurang menyenangkan..? tak pernah anda periksa pulak polis peronda tu yang mungkin di sogok oleh rakan2 afrika ini untuk tutup mulut..? please dont just wipe your own ass..masalah takkan selesai even ada 100 kereta peronda pun sehari jika keadaan ni berterusan..

mungkin mulai sekarang, kita kena berhati hati dengan mereka yang masuk ke negara kita ni..they are eating us inside out..they are making us a fool in our own country..they are controlling some of our place..

tak dapat bayangkan saya jika tiba2 ada pulak mereka tergerak nak buat persatuan penduduk yang mempertahankan sesuatu yang bukan hak mereka seperti kawasan setinggan..akhirnya, kita yang bagi dia masuk tapi kita juga yang terpaksa membayar mereka untuk mereka keluar..

haii..kerajaan dan abang awang hitam..ada share ke..? susah benar nak kuat kuasakan undang2..nak tunggu keluar berita baru lah nak sibuk2 tangkap sana sini..

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: