~mood raya~

still have the mood for raya..? i bet u still do =)

tahun ni merupakan raya paling pulun dalam sejarah saya menyambut raya..tahun2 sudah saya masih belajar lagi dan sentiasa berada di asrama..the worst raya is at USM where saya cuma cuti raya 3 4 hari sahaja kemudian balik penang dah either untuk periksa ataupun untuk aktiviti palapes..each year macam tu ada je yg menghalang pulun beraya..

tahun lepas pulak my 1st raya sebagai orang bekerja..tapi masa tu baru2 masuk so cuma ada 7 hari je cuti..kena berjimat cermat..cuti raya pun cuma 3 hari je..

tahun ni saya entitle 22 hari cuti smpai hujung bulan 12..jadik bila tengok cuti macam banyak lagi, saya terus bercuti daripada jumaat tengahari sebelum raya..sampai la hari ni..ya..hari ini hari isnin dan saya masih bercuti..^^

i admit there’s no real reason y i must take a leave today..nak kata pergi beraya rumah kawan2, semua orang dah naik kerja n dah masuk balik uni for their master..nak kata pergi shopping..ish..tak ke sangap pergi shopping sorang2..?? tak pernah saya buat lagi la except pergi tesco beli makanan kucing n air oren every week..that’s a routine ok..not a one off interest for shopping spree~

so today..? relax..n relax..!!

before raya, boss saya dah cakap yang lepas raya ni ada banyak benda nak discuss..ye la..kebanyakan masa meeting, semua orang even client sendiri pun cakap yang any decision buat lepas raya..semua orang nak beraya dulu..jadi ni dah abis raya, get ready for anything..

bila naik je kerja esok, maka tamatlah sesi beraya saya tahun ni..duit raya saya tengok masih banyak lagi balance..so baguslah, jimat..hahaha!!

throughout the raya, all going as planned..the atmosphere is there..all family is there..the happiness is also there..mercun dan bunga api juga ada..tahun ni musim mercun bateri..dah macam sambut merdeka..sangat cantik..

saya juga sempat bercinta ke batu pahat..hihi..dyana datang ke jb untuk beraya rumah saya dulu dan pergi ke majlis tunang kwn saya dari KMM, wahyuni, dan dari sana terus ke batu pahat untuk hantar dyana pulang dan terus beraya sana..it’s all going sooo nice..^^ thanks~

balik dr batu pahat jam 8.30 malam..saya rempit neo sampai 180km/j sebab nak sampai before kick off bola man utd pukul 10..i think kalau saya nak bawak laju2 lagi macam tu, saya kena fikir 2 3 ribu kali..macam haram dalam ketakutan..macam2 pikir, huhu..

but..saya masih di sini..not end up kat hospital or worst =D

so..calendar said that syawal is about a month..yes..we still can enjoy each day of it but what matters now is the mood to go with it..even lagu raya pun dah semakin kurang di radio compared to 1st daya raya..maybe this few days mesti banyak open house lagi..but if kita buat open house on 28th syawal, org masih anggap open house raya ke ek..? masih lagi ke mereka nak makan ketupat rendang semua..? masih lagi ke layan bunga api masa tu..?

apa2 pun..congratz to all for having their another syawal..enjoy the day as long as the mood is still there..enjoy the time dengan sedara mara yang mungkin kita jumpa setahun sekali..enjoy the duit raya yang mungkin kita dapat..

till then..mood deepavali pulak..hahaha!!

One response to this post.

  1. 180????!!! dh agak dh….ptut sibuk nk balik..huh (dgn gaya silang tgn)

    tak sabar tunggu deepavali pulak! sy pulak nk bercinta dgn kekasih di jb ^_^

    Balas

Tinggalkan Jawapan

