macam2..

satu ketika di param kampung melayu..

gerai 1

saya : bang..camna kira karipap ni..?
penjual A : 3 bijik seringgit dik..

(saya tgk ada 4 bijik..mesti dia akan bagi suma sekali)

saya : haa..bolehla bang..nak singgit ek..
penjual A : ok..

sambil amik 3 bijik karipap tu dan bagi saya..ada balance sebijik lagi tu dia amik n combine dgn kuih2 lain..jadikkan 3 singgit jugak campur2..hmm..mmg mcm tu jiwa bisnes agknya, jual selagi boleh..percuma? sori la beb..

gerai 2

saya : bang, ni air apa ye..?
penjual B : ujung ni air mangga..tu air tembikai susu..tu kelapa..yg tu pulak durian belanda..
saya : oh..nak air tembikai susu ni ek..
penjual B : adik nak berapa..8? 10? 18..?
saya : ish..8 tu byk sangat tu..2 sudahlah..
penjual B : manalah tau nak jual..

apa kaitan nak jual..? beli dari kamu pastu aku jual..? agak kelakar la brader ni..

gerai 3

saya : bang..bagi tauhu ni 2 (ada org kata tauhu dlm tupperware tu nama dia tau fu fa)
penjual c : orait (sambil bungkuskan saya 2)

saya pun hulurlah duit 2 ringgit..

penjual C : eh..satu rm1.20 dik..beli 2..so…rm2.40 lah..
saya : oh ye ke..? naik harga dah..?
penjual C : macam tu la nampaknya..

hmm..adakah param lagi 2 3 tahun kuih jadik 2 bijik seringgit pulak..?? entahlah..macam2..

3 responses to this post.

  1. gerai 2 anda terlalu negatif kepada abang gerai hehe

    Balas

  2. Posted by @min usm on September 4, 2009 at 10:16 am

    skrg lu kat johor bai..
    hehehe..mane leh dapat harga cam kat pb..

    Balas

  3. Posted by mashimar0 on September 8, 2009 at 3:02 pm

    ish kt pb skrg pun cam2..kuih 3 singgit da..da la semakin mengecil je..huhu

    Balas

Tinggalkan Jawapan

