tarawih..

masa kecik2 zaman naik bas sekolah untuk pergi sekolah..

-ikut abah pergi terawih di surau taman gembira tapi tak sembahyang pun..duduk2 kat belakang makan kurma percuma dengan rakan2..kalau ada pisang pun sebat jugak..lepas tu bila imam mcm dekat2 nak tahiyat akhir, cepat2 menyamar sembahyang sekali..

masa kat mrsm mersing..

-berbuka puasa dah tarawih dikawal rapi oleh warden asrama..lepas isyak terus terawih di surau..lepas tu baru pergi prep..saya rasa saya dapat terawih dengan lengkap masa saya di sini..dah terasa sehabis beriman dah masa tu..

masa kat matrikulasi melaka..

-i cant recall much in here..but one thing for sure, i cant maintain my clean record of tarawih..lepas berbuka bersama rakan2, mata akan jadik lebih berat daripada biasa..lantas terus tido lepas tu smpai la sahur..itupun kalau sahur..kalau tak terus tidur sampai kelas pada esoknya..haha..

masa kat usm kampus kejuruteraan..

-masa ni itu syaitan semua dah menetap kat dalam hati..bulan puasa pun tak hilang2, huhu..terawih biasanya akan maintain pada minggu pertama sahaja..lepas tu mula la bagi alasan imam baca surah panjang la apa la..lepas tu cuba terawih di luar sebab lebih cepat..biasa la, konon2 banyak assignment..masa itu emas..tapi lama2..terus jarang pergi terawih..yang anehnya, tak pulak buat assignment, tidur lebih utama sampai la rakan2 kejut sahur..hadoo…

masa bekerja sekarang..

-berbalik semula terawih di taman gembira..dan pakcik2 yang saya ingat masa kecik2 dulu masih ada lagi terawih bersama2..dulu selalu kena marah sebab buat bising tapi sekarang entah dia kenal ke entah saya..just..dalam tempoh bekerja ni, nampaknya terawih saya lebih stabil~

esok dan akan datang..?

-tengoklah..kalau rajin pergi terawih..kalau tak,buat di rumah..kalau tak rajin jugak..?? entah la yob..dah besar panjang..dah boleh fikir sendiri..hehe..

Advertisements

5 responses to this post.

  1. berjalan2 di internet, terserampak plak dgn blog anda..entah ape yg diri ini taip di ruang search itu, otak ini gagal mengingati. Selalu menjengah di ruangan anda unt0k membaca isi kandungan terbaru..anda tulis sy baca..slamat berpose…

    Balas

  2. “aya rasa saya dapat terawih dengan lengkap masa saya di sini..dah terasa sehabis beriman dah masa tu..”

    mmg pn..time kt mrsm plg beriman sy penah rasa..hehe..siap blh khatam quran dlm masa sebulan despite of takleh puasa seminggu..segala semayang sunat buat..!

    tp skrg..adeh…lewat saja terawikhnya…huhu..

    xtau la akan dtg cmna..tgk la dpt husband yg cmna..leh bimbing ke tak =P

    Balas

  3. hahaha..azam…bukan terawih kat tempat awak tu,kejap je ke??hehe

    hehe..try la walaupun sket2..nnt bile raya,barula awak rase lebih best…mcm mase kecik2 dlu=)

    Balas

  4. Posted by AzamHassan on Ogos 28, 2009 at 9:23 pm

    nama : i reckon u r the author of revolusi jiwa unplugged..sbb klik nama tu terus keluar page anda..selamat membaca dan selamat terhibur ye..selamat berpuasa dan terawih..selamat membeli belah~

    amanda : lewat terawih..? ish..kasihan..sgt kasihan..jgn risau..sure org tu boleh bimbing dgn baik sekali..^^

    cikf : haha..sgt sekejap dan sgt laju..xsmpt habis tahiyat akhir, imam dah bagi salam..

    Balas

  5. sy setuju, tahun pertama kerja baru stabil semula terawikh ku, ghindu zaman U yang lengkap itu. huhu kunun

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: