rahsia pohon tembusu..

satu ketika dalam kereta di mersing..

abah : ish..mana rumahnya ni..dia kata senang je..

emak : abah call la tanya direction..nanti kita main sergah je mana2 rumah dah salah..sesat lak tu nanti..

abah pun mendail nombor rumah sedara saya tu..

abah : elo..nan..ni asan ni..haha..aku dah pusing2 dari tadi tak jumpa jugak jalannya..macam mana ye..? terus..? haa..haa..ok..lepas tu belok kiri..? ok..ok..pokok tembusu…?? haa..ok..ok..

*click*

lepas letak phone..abah berhenti tepi..sambil memandang kami..

abah : dia cakap kat depan tu je rumah dia n tak susah nak kenal..rumah dia je ada pokok tembusu..

saya : tembusu..? pokok apakah itu..??

emak : entahnya..camna rupanya..? besar ke kecik..??

abah : entahla..kita carik ajelah..tembusu pun tembusulah..

akhirnya kami dapat jumpa rumah sedara saya tu..tapi direction dia memang xleh blah langsung..kalau pokok pisang ke, ciku ke nangka ke..tau la jugak..ni pokok tembusu..? what the hell..?? buatnya pokok tembusu tu macam pokok semalu, tak ke susah nak berhenti satu2 rumah carik..??

umm..xpelah..sekali dah tau rumahnya mana..lepas2 ni terus je la laju pergi..hehe..

3 responses to this post.

  1. tembusu tu bukan pokok yang majlis perbandaran selalu tanam tu? yang kulit dia duri2 and besar rimbun? sole purpose sebagai hiasan and nak redupkan tepi jalan saje. klu bukan pasal tu, tembusu mmg takde purpose langsung. haha.

    link kamu telah direkomen oleh cik dyana. skian =p

    Balas

  2. oh…tembusu…hm…letak aa gmbar.. sy dgr amanda dh ajar. =P

    Balas

  3. Posted by aaDc on Ogos 11, 2009 at 10:48 pm

    owh tembusu,
    sy dengar pokok tembusu tue macam pokok pelam,
    sedapkan pelam, haish,
    panas2 makan pelam nie kompom meleleh air liur

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: