cerita kampus..

dalam bulan puasa..my last puasa di kampus kejuruteraan usm..

mas-ijal : buka mana arini bro..? pusam ke param..?

saya : pusam..smalam pegi dah..param la arini..

pusam – pusat islam. tempat berbuka puasa percuma bagi kami warga kampus..makanan ditaja oleh pihak2 yang berlainan setiap hari selama sebulan..biasa pak2 arab takkan miss buka kat sini..

param – pasar ramadhan. kena naik motor ke pekan parit buntar untuk membeli juadah2 yang beraneka jenis..the fact is saya tak suka param..susah nak buat pilihan..

setelah keputusan dicapai, kami konvoi 3 4 motor ke sana..sebagai mat rempit sejati, kami tau jalan tu kami yang punya..cilok sana sini dengan penuh bergaya..adalah sikit terasa macam farid kamil even saya bawak modenas je..

sampai di simpang untuk belok kanan, kami setia menanti trafic light hijau..walaupun kami mat rempit dan muka macam lanun, tapi kami orang beriman..takkan langgar peraturan..di side mirror, saya dah perasan satu myvi merah yang juga ingin belok kekanan..

entah mengapa, tiba2 myvi tersebut cilok belah kanan motor saya..sangat rapat..dan tiba2 juga, ada sikit bunyik “krupp” dan kaki kanan saya jadik rasa sikit kebas serta merta..tayar myvi saiz 16 tu dah gelek kaki saya beb! dem u old man..!

pada masa ini mas-ijal yang membonceng tidak perasan apa yang berlaku..dengan rasa sangat tak selesa, saya teruskan membelok bila hijau..susah payah kaki kanan nak berfungsi utk tekan brek..susah payah carik parking..susah payah nak stand dua motor..dah siap semua..saya tunjuk kaki saya kat mas-ijal..

ada kesan bunga tayar tu..!!

sepanjang pembelian saya di param tu, saya agak terhincut hincut..malam tu pulak saya rasa lebih sakit..sapu minyak takal putung serai wangi yang dibekalkan emak dari jb..esoknya pulak saya agak sukar nak berjalan ke kelas..dan seminggu tu saya tak main bola petang2..apalah nasib..

anda yang membawa motor, pastikan kaki anda selamat sentiasa..tunggang dengan cermat, gunakan side mirror dengan sempurna..

7 responses to this post.

  1. pastu minggu tu jugak ada seorang gadis bawa azam pusing satu shopping mall tanpa tau yg kaki dia sakit..apalah nasib….

    Balas

    • Posted by aaDc on Julai 22, 2009 at 4:48 pm

      xpe amanda, kuar dgn gadis dpt mengubat kaki yg sakit.
      Mana la tau kot2 gadis2 tu tolong urutkan kakinye yg sakit, xke terhibur rase hatinye..
      xgtu azam?

      Balas

  2. oh ya ke…? tak tau la pulak si gadis kena urut kaki azam time tu… nk urut skrg blh ke? ^^

    Balas

    • Posted by aaDc on Julai 24, 2009 at 6:26 pm

      wah! Amanda da ofer nk urut kaki ko azam, klu aku la
      kecik tapak tangan, padang golf saya tadahkan.
      hehehe~~

      Balas

  3. Posted by AzamHassan on Julai 25, 2009 at 9:12 pm

    padang golf..? aku dah tadah satu tanah seluas malaysia dah ni..jom jom~~ =D

    Balas

  4. Posted by ezzanie on Julai 26, 2009 at 11:03 pm

    haha.
    sanggup ke dia urut.
    bkn ke kudis annual camp ulu paip kat kaki ko tak sembuh elok lg.
    th la org ckp ada masa jemur kaki.
    nh ko sibuk nak tdo dgn mkn je.
    tahu tak mkn th perkara no 97 dlm hidup saya.

    kadet. kadet~

    Balas

Tinggalkan Jawapan

