family day..

2 hari tak bersentuhan jari ke keyboard..actualy dari pagi tadi bersentuhan dah tapi takde rasa nak menaip panjang2 pulak, hehe..

this weekend actualy me and my family flock to hotel selesa port dickson untuk hari keluarga jcorp..abang saya pun ada jugak tapi datang daripada KL..oleh kerana beliau sudah berhenti kerja lama untuk kerja di tempat baru, so ada lah banyak masa nak berjalan ke sini..majlis mulanya tengahari so pagi2 dalam kul 8 tu, bergolek la tayar neo saya ke p.d..

suasana di sana sangat menarik tapi entah kenapa sya tak berapa attach dengan makanan dia yang ala kampung tu..jadik saya makan ala2 kadar ajelah..jadiklah nak buat sambung2 nyawa untuk jam seterusnya..

sebelum mula acara biasalah ada ucapan dulu..dah la cuaca super panas masa tu even duduk bawah khemah berkipas pun rasa lagi bahangnya..ucapan pulak panjang2..cuma saya tertarik dengan satu ayat..

“terima kasih kepada haji (apa entah nama dia) kerana menyumbangkan belon dan helium untuk kegunaan kami…”

1st time dengar perkataan helium dalam ucapan alu aluan..huhu..

yang saya takleh blah jugak..gimik perasmian dia adalah datang daripada laut..dimana 3 4 buah jet ski dah sebuah bot bergerak laju dari tengah laut sambil jet ski tu buat beberapa aksi menarik..bawak laju belok kiri kanan dah kira menarik la pada saya..

sampai di pantai..seorang wakil berlari2 untuk mendapatkan datuk ali untuk menyerahkah satu dulang yang kelihatan berharga..tengok punya tengok, gunting rupanya..untuk potong reben lepaska belon ke udara..

ingat apa la tadi..hmm..gunting pun gunting la, janji gimik perasmian berjalan lancar..

lepas tu sukaneka pun bermula dan sebab dah petang dan panas, jadik masa tu berlalu sangat pantas..tau2 je saya dah beratur di depan chef potong kambing untuk makan malam..hilang akal apa nak miss kambing golek..boleh bergaduh beb kalau tiba2 chef tu kata kambing habis..mau mintak dia menyamar jadik kambing nanti..

jam 6.30 ketika makan, penyampaian hadiah pun ada jugak concurrent..so dekat2 pukul 7 malam, acara pun selesai..sekejap je kan..? sebab family kami ambik pakej tidur sana semalam lagi, so kami tak perlu la tergopoh gapah nak pulang..

the most beautiful moment is that evening where i can see the sunset at the sea..so nice..so sweet..ada jugak la saya ambil beberapa keping gambar tapi sebab saya tak pandai nak upload so apakan daya..

setelah tidur semalam, kami pun pulang ke jb..lagipun isnin hari ini johor cuti..hehe..

pendek kata, tiada apa yang menarik pun dalam family day tu except when it comes to the family day, the love between us getting higher n higher =)

One response to this post.

  1. klau sy, sy cuma berlalu di kaunter chef tu smbil menjeling dgn ekor mata je…..seraya berkata, “Nasib kau baik la kambing sbb aku tak leh mkn kau, sbb kau la nnt aku pening” =P

    Oh, kecuali bla msak dgn rendang…sgt suka! terkebil2 gk la mata tgk lauk tu…nk mkn takleh..amik kuah pn jd la. pastu tahan sndri. hehe.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

