subkontraktor..

“bro..hujung minggu ni technician aku nak kahwin, kau bagi la apa2 sumbangan yang patut,” kata orang kuat projek saya..

serta merta boss subkontraktor ni bukak wallet dan menyerahkan not RM100 terus kepada technician tu sambil ucap,

“waa..lu sudah mau kahwin aa..bagus..bagus..jangan lupa jemput maa..”

saya terkesima..terus saya terasa macam nak mengaku yang saya pun akan kahwin jugak ujung minggu ni..kompem dapat RM100 jugak!

betapa pemurahnya subkontraktor tersebut..semoga beliau lebih bertambah kaya dan semoga masa saya nak kahwin nanti, dia masih ada..untung2 lepas belanja satu dulang..wahahaha..

tetapi betapa kasihannya kontraktor yang terlibat dalam pembinaan stadium di gong badak..tak tau lah nak salahkan sapa..

bila rasuah berleluasa…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: