sabah #1

jam 415 pagi..menggelabah saya dan emak bangun untuk bersiap2 pergi ke senai..atas kertas tulis jam 5 pagi mesti ada di sana..tapi bila kami tiba sana, semua orang lengkap ada hanya pada jam hampir pukul 6..hadoo..

maka, melantunglah kami di airport senai sementara menunggu jam 910 pagi iaitu di mana flight kami akan berangkat..suasana agak sunyi sikit pagi2 tu..yelah..mana ramai orang sangat pun..tapi bila dapat announcement suruh berbaris untuk naik kapal terbang tu, bukan main ramai lagi umat yang entah datang dari mana..

saya juga dah nampak kapal terbang air asia tu di luar..orang kata mesti kena berebut rebut masa nak naik sebab air asia takde reserve seat tapi kali ni kat tiket dah siap2 ada nombor tempat duduk..hah lantak..

buat pertama kali saya jejak dalam kapal terbang tu dan buat pertama kali saya dapat rasakan kenderaan yang lajunya lebih daripada 300km/j..best2!!

perjalanan ke sabah memakan masa 2 jam 10 minit..saya pulak dapat duduk tepi tingkap berhampiran kepak, jadi menarik juga bila tengok pergerakan kepak ketika membelok dan juga melihat kebawah..kecilnya dunia..

saya terasa macam lalu atas yard di SDE tu sebab saya macam kenal construction kat yard dan johor port di sebelahnya even agak kecik..haa entahla..

selepas sejam, saya tertidur juga akhirnya tapi masa tu sudah tiada darat..cuma lautan yang sangat luas..

hampir tiba, dapat jugak saya tengok kawasan di sekitar sabah..penuh dengan sungai dan bila dekat2 lagi 10 minit nak mendarat, barulah saya perasan rumah2 di bawah..tepat jam 1120 pagi, kapal terbang kami selamat mendarat di lapangan terbang kota kinabalu..

baru saya tahu jugak yang orang2 yang datang ke sabah sebagai pelancong akan diberikan satu resit yang mesti disimpan untuk dikembalikan semula masa pulang nanti..im not sure what is the purpose tapi untuk keselamatan agaknya..

tiba sahaja di lobi, dah menanti pemandu pelancong yang akan menemani kami senua sepanjang di sabah ini..

my 1st impression..i will like this vcacation..seriously, i will like it..^^

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )