format..

hari ni sahaja, saya dah format komputer sebanyak 3 kali…ya tuan tuan dan puan puan..3 kali!

format kali pertama, nampak cantik, tapi bila loading macam haram..saya pun tak pasti apa masalah dia..dah siap instal semua siap2, menjadikan komputer saya lebih bertambah lambat..tidak mengapalah..format lagi sekali..

format kali kedua, saya cadang install antivirus dlu in de 1st place lepas install suma driver penting..tapi masalahnya, avg edisi percuma version 8.5 ni agak mencabar minda saya..mula2 nampak cantik..update pun ok tapi beberapa ketika lepas update tu, mula dia detect virus..

tapi bila saya cek balik, dia detect yahoo messenger, games hearts, spider solitaire, media player classic, dan pelbagai lagi software as a virus..apa hal..? mahu gaduh ka..?

tak lama lepas tu, dia detect bluetooth saya pulak virus..ni sudah melampau..sudahnya, kat vault antivirus tu, penuh software saja..siut..adakah ni defect software atau saya yang install tak betul..? saspen jugak fikirkannya..

format kali ketiga, saya memutuskan untuk tidak mahu install sebarang antivirus dan on internet bila dah siap semua..setakat saya menaip ni nampak cantik lagi..harap tiadalah apa2 perkara yang berlaku..

haii..leceh betul menguruskan sebijik teknologi yang manja ni..siapalah yang cipta virus2 ni semua..for glamour or for business..?

entahla..

2 responses to this post.

  1. Posted by leman on Mei 20, 2009 at 12:35 am

    gune la avira antivirus. anda akan berase hensem selepas beberape hari nanti.
    percayalah!

    Balas

  2. for crime….

    Balas

Tinggalkan Jawapan

