mat rempit..

susah nak cerita tentang mat rempit..sebab sebahagian dari rakyat malaysia bukan mat rempit sejati tapi poyo mengaku mat rempit sebab bawak laju dan buat aksi superman sekali dua..

sebahagian rakyat malaysia jugak akan mengaku mat rempit bila buat wheelie dan wikang di jalan2 raya..dan bila turun dari motor, akan buat muka super sombong sambil menghisap rokok gaya farid kamil..

sebahagian rakyat malaysia juga akan mengaku mat rempit bila lari daripada roadblock sedangkan darah dah naik kepala ketakutan masa tu dan itu pertama kali mereka melakukannya…

sebahagian mat rempit juga adalah terdiri daripada pelajar bawah umur dan remaja yang baru nak kenal dunia dan juga yang masih isi minyak motor sumbangan daripada mak ayah..

gila rendah level seorang yang mengaku mat rempit..

persoalan sekarang, siapa mat rempit yang sebenar..?

susah nak carik manusia seperti ni sebenarnya pada saya..di kampus saya dulu, ramai orang yang gilakan motor, berhabis dengan motor..setakat tuning motor, takde hal..setakat lari 120 140 atas haiwey, selamba je..bak kata fahaman kami di kampus, dari parit buntar, 2 kali sungkit dah sampai queensbay penang..adakah mereka semua mat rempit..?

jadi, benarkah orang2 yang kita nampak dalam wayang tu cuma khayalan pengarah semata mata..? agak sukar nak carik mat rempit sejati di malaysia..yang kita nampak atas2 jalan tu, tak lain adalah mereka yang suka bawak laju dan melanggar peraturan agaknya..masih lagi tidak setaraf dengan istilah mat rempit yang sebenar..

mungkin di luar sana, memang wujud sekumpulan manusia yang betul2 seperti dipertontonkan dalam wayang..

but for me..i expect a group that called thenselves mat rempit sejati is more than that..

pernah tgk cerita wild hogs..? orang2 luar negara yang membawa motor berkuasa tinggi secara berkumpulan dan menjadikan satu bandar sebagai pusat permainan mereka dari dadah sampai membunuh..?

maybe, tu la mat rempit yang sebenar..yang ada kat malaysia ni, cuma mereka yang nakal ketika menunggang motosikal sahaja..

stil..kerajaan memang buat tindakan yang baik untuk membanteras gejala ni..bukan sebab mereka mengganggu tetapi sebab mereka berani ketika berkumpulan..a group of people can do anything they want..termasuklah pukul orang dan merompak..

whatever it is, mat rempit sejati sekurang kurangnya merasakan dirinya seperti bersatu dengan motor sebaik sahaja mereka mula menunggangnya dan merasakan mereka lebih mulia dari apa sahaja di sekeliling mereka..

kalau anda pernah dipotong dengan super laju oleh penunggang motosikal, jangan lah marah..selagi mereka tak sebat kereta anda, doakanlah mereka baik2 sahaja di atas jalan tu..sebab hanya penunggang motosikal sahaja yang rasa nikmatnya menunggang macam tu 😉

Advertisements

2 responses to this post.

  1. saya rase, yg xbermoral tu kite panggil mat rempit..
    yg bermoral, ada motor bkuasa tinggi,x sombong..mungkin kita panggil die mat motor kot..heh

    Balas

  2. hm…dh lama sy tak nek motor….jd tak dpt la rasa nek motor yg dibawa dgn super laju tu…

    wlaupun suka maki hamun penunggang motor yg gile atas jln tp teringat lak ada org tu dulu dia bawa motor gk sbg kenderaan utama dia ke kampus n tmpt keja.. hehe. smoga perjalanan dia baik2 aja… ^^

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: