angkasa..

dari dulu sampai lah sekarang..saya masih tertanya tanya berapa besarnya langit dan angkasa lepas tu..

dulu masa saya kecik2 seperti kebanyakan kanak2 lain, cita2 saya adalah untuk menjadi askar, polis dan juga bomba..standard la tu..tak kanak2 la kalau cita2 selain daripada tu..

tapi bila saya besar sikit, saya dah mula baca majalah dan suratkabar, jadik cita2 saya adalah untuk jadik seorang ahli astronomi, arkeologi dan juga seorang angkasawan..

pada masa tu jugak, saya sangat berminat dengan dunia angkasa lepas..saya sentiasa berfikir tentang wujudkah alien..?

kalau setakat alien workshop, saya pun pernah pakai dulu topi dan tali pinggang dia..yang saya fikirkan adalah tentang alien..makhluk asing..extraterrestial creature..wujudkah mereka semua..?

hinggalah sekarang..saya semakin membesar, saya mula berfikir, dalam sebesar besar dunia ni, adakah bumi je yang ada penduduk..? bumi jika nak dibandingkan dengan planet planet lain adalah seperti butir pasir dan sebijik bola sepak pantai..sangat kecil..sangat halus..

satu ketika masa saya umur belasan tahun, saya mula obses dengan alien yang datang ke bumi..saya obses dengan wujudnya satu lagi bumi di luar sana yang lebih maju..saya obses dengan wujudnya dunia yang biasa kita nampak di filem2 sahaja…

kadang2, saya juga obses dengan cermin sebab dalam cermin kelihatan seperti ada lagi satu dunia, hehe..

sebahagian dari saya juga dahulu sentiasa positif yang mengatakan bahawa terdapat makhluk lain yang menghuni alam angkasa ini selain manusia..walaupun dijangkakan 1 dalam 1 billion kemungkinan tetapi kemungkinan tu tetap ada kan..?

walaubagaimanapun, setelah berfikir sedalam dalamnya..saya tahu langit ni sangat luas..tapi hanya bumi je yang ada hidupan dan mustahil wujudnya alien dari angkasa lepas..apatah lagi mengatakan mereka berhubungan dengan kita..

jika ada, semuanya cuma propaganda semata mata atau sekadar kebetulan..

sebab..pada pendapat saya..jika wujudnya makhluk lain selain manusia di angkasa lepas..dah tentu ceritanya ada di dalam al quran dan hadis2 nabi dan rasul terdahulu yang kita sangat percaya dan berpegang padanya kan..

tapi..mungkin juga manusia sekarang masih lagi tak explore habis apa yang tersirat di dalam al quran dan hadis tu..?

jadi..bayangkan..seluas luas angkasa lepas yang penuh dengan bertrillion planet, mengapa hanya bumi yang super kecil ni sahaja ada penduduk..?

begitulah kekuasaanNya..menarik kan..? ada hikmahnya =)

4 responses to this post.

  1. kenapa??mau mendiami neraka ka?HAHHAHAHHAHAHHA

    Balas

    • Posted by AzamHassan on Mei 5, 2009 at 10:35 pm

      mahmud dollah : apa kaitan neraka dan angkasa..?? wahaha..

      amanda : jumpa sailormoon..? gila fantasi~

      Balas

  2. eh samalah! sekolah rendah suka berangan nk jd astronout sbb nk jmpa sailormoon kt bulan…dgn sailor2 cun yg len kt angkasa lepas… <- budak yg kena tipu bulat2 dgn Akira (penulis komik sailormoon tu..hihu~)

    tp sekolah menengah berangan nk jd ahli astronomi sbb nk tgk bulan n bintang.. tp bapak kata, jd org majlis agama lg senang, dpt tgk bulan tiap2 tahun…er..mungkin len kali…

    tp bla msuk uni…hm…takpala.. design bntuk bulan guna komputer pn ok apa..hehehe…

    Balas

  3. kau macam org sewel…angkasa2 apa???bukan nk terima kasih..

    Balas

Tinggalkan Jawapan

