kasihan si neo.. #2

harini saya kembali ke kedai tayar tempoh hari kerana diberitahu tentang rim saya yang sudah siap di welding..

hasilnya agak memuaskan dan dengan harga RM70 tu kira reasonable juga la..

tapi..entah bagaimana, harga tu cuma tinggal kenangan..memang la..welding RM70..tukar kepala yang tempat pam tu, yang baik punya dah RM25..lepas tu upah bukak pasang RM10..lepas tu balancing RM6…

sudahnya total adalah RM111 tanpa ada sedikit kurang pun…cilaka lagi sekali kepada tokey kedai tu..padahal minggu lepas saya dah ‘menderma’ dekat RM400 di sana tanpa segan silu..boleh pulak dia tak consider hatta satu ringgit pun..huh!

tapi ye la kan..saya sentiasa terfikir kenapa bila orang kedai offer satu satu barang, certain pelanggan tu susah nak tolak..suruh tukar ni, dia pun tukar..suruh tukar tu, dia pun tukar jugak..kenapa tak ada willing nak cakap ‘tidak’..?

tapi akhirnya bila orang kedai tadi offer saya tukar kepala pam tu, saya pun terikut jugak sedangkan yang paling murah, RM10 pun ada…

betul la kan..kebanyakan orang kedai ayat agak manis~

Tinggalkan Jawapan

