meeting..

meeting memang mengantuk kalau kita kurang terlibat dengannya..ptg tadi lepas makan, saya menghabiskan masa sepenuhnya di dalam bilik meeting yang sejuk..poyo pulak tu tak pakai jaket..hah hambik..dah rasa macam ais..

meeting tu adalah meeting mingguan yang memang saya perlu hadir..coordination meeting namanya yang berperanan untuk mendengar dan berbincang tentang progress pada minggu lepas..saya sebagai planner macam biasa..supply area of concern dan translate sama ada satu2 aktiviti tu delay atau tidak dalam bentuk nombor..

“progress untuk minggu ni ada delay sebanyak -2.60.ada masalah jugak sebab plan increment kita minggu lepas sepatutnya 2.43 tapi kita just achieve 1.27 je..the delay is mainly from fabrication part where the concern is still on structure..”

bla..bla..bla..

macam tu la lebih kurang setiap minggu..tapi mostly, we as a planner only plan for it..tapi bila sampai pada masa nyata, rancangan hanya tinggal rancangan..jadi kebanyakan masa ketika meeting tu bercerita tentang fabrication part yang memang saya susah nak faham sebagai orang baru..tu yang jadik mengantuk tu..lagi2 bila cerita tentang elektrik atau instrument..

saya tak kenal lagi banyak barang2 yang diceritakan dalam meeting tu..mana tak ngantuk..saya tau kabel dan junction box je..yang lain agak sukar nak diproses..

tapi..itulah sebahagian kerja saya..masa2 macam ni la buat saya terkenang zaman di kampus dulu..tak perlu nak runsing2 pasal ni semua..

tapi masa saya di kampus, saya runsing pasal desasiswa jaya sebagai ajk, runsing pasal skool awam sebagai salah seorang exco dan juga runsing sebagai seorang ahli palapes..

jadi..apa bezanya dulu dan sekarang..? ada ke dunia yang tidak runsing langsung..?

so..this is my life rite..why bother about the past..? hehe..

7 responses to this post.

  1. bro kalau xnak rungsing, berusahala meleraikan kekusutan tu..bg kerjasama yg sebaik boleh k.xla tetiap mggu hadap mnda yg sama aje..bro xmasuk level lagi satu niii..level perkahwinan..lg byk kerungsingan akan dijumpai..hohoho~ goodluck!~:P

    Balas

  2. Posted by AzamHassan on April 14, 2009 at 8:27 am

    missza : perkahwinan…tu lagi runsing tu..tapi takpe..pasti boleh..thanks~

    Balas

  3. sy runsing gk baca entry ni….apa term tu semua?? fabrication tu apa? jenis2 kain tenunan kah?

    Balas

  4. Posted by nurul on April 14, 2009 at 11:28 pm

    haha…hampeh pnye abg..ade ke jwp bnd lain..ish2!! x baik..cian kat ur grl…

    Balas

  5. Posted by nurul on April 20, 2009 at 12:08 pm

    hihihi..kami cakap betol ape~~^^ x mara bro..

    Balas

Tinggalkan Jawapan

