kedah..kedah pantang kalah~

yaaa…saya sudah pulang dr UUM pada ahad lpas..dlm kul 4 tu dah tiba umah setelah bersengkang mata memandu drpd kedah..

kesimpulan perjalanan ada lah menarik dan hujan..

menarik sbb sy mmg suka tgk negeri org..terutamanya yg bunyik lain dr sy..sgt unik..sgt berlainan budaya..sgt lain makanan..sgt best!

hujan sbb mmg hujan..50% perjalanan adalah hujan sahaja..

hasil drpd hujan yg x menentu, sy xdpt nak pegi padang besar..xdpt nak pegi mana2 tmpt yg mnarik..apatah lagi nak beli jersi arsenal home n away, huhu…

sdihnya…

tp xpe..sy smpt gak ke pasar rabu utk membeli beberapa koleksi kerepek utk dibawa balik ke opis..jadik la wat geli2..nak beli souvenir xpandai pulak, hehe..

the most interesting part in kedah..or maybe some of u have know it is the icon of rakyat negeri kedah..icon yg sgt di banggakan oleh mereka semua..

siapa..? dr mahathir..mungkin jugak tp icon ni dibanggakan oleh hampir kebanyakan mereka yg xpernah bersua muka dgnnya..

icon tersebut adalah tuanku sultan abdul hamid halim shah, sultan kedah ke-26..sy ckp baginda adalah icon sbb di mana2 kedai akan akan gambar baginda tergantung..tak kira la kedai tu kedai cina masa sy beli brg..atau kedai tu mamak masa sy makan roti canai..ataupun stall burger..yaa..stall burger..

n ada satu kedai tu masa saya tukar tayar kete yg bocor (ya..tayar kete kami bocor), di atas kabinet tu ada pelbagai patung dan simbol ketuhanan bagi masyarakat siam..banyak sgt tp di tgh2 koleksi patung tu adalah potret gambar baginda..see..how big his name is rite..

sy difahamkan baginda memerintah slama lebih 60 tahun dalan 3 koloni pemerintah..jika saya salah tolong betulkan ye..baginda juga dikatakan sgt mesra rakyat dan sgt alim..di tengkolok baginda adalah bulu burung cenderawasih yg dperkatakan org telah pupus atau tidak wujud di muka bumi ini…

saya rasa sgt kagum dan sy harap baginda masih wujud sehingga kini utk menaikkan semula martabat diraja…

abis di kedah..skang sy di jb..dan kembali bekerja seperti biasa..malas btul la..leh x kalau kita dduk diam je kat umah pastu tiap2 bulan dpt gaji..leh x..?

haiii…impian yg x masuk di akal~

One response to this post.

  1. Posted by mashimaro0o on Mac 31, 2009 at 9:42 pm

    wahhhh..tggi impian nyer..sp la nk bg duit tiap2 bln..pama pun xmampu..hahaha

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: