nasik goreng ayam..

kalau anda baca tajuk..dah tentu anda dapat bayangkan macam mana rupa sebenar makanan tersbut..

n dah pasti saya pn membayangkan benda yg tak jauh beza dgn anda semua…tp tidak bagi seorang macha kat salak selatan…

saya ke KL ujung mnggu ni utk menjenguk abang yg baru je seminggu bkerja di sana..saja je jln2..lagipun ari isnin kan cuti so byk sgt masa rhat…

pendekkan cite, mlm tu saya n abg makan la kat luar..fikir pnya fkir, kitorang decide nak layan mamak je..senang..so kat salak selatan tu adala satu restoran mamak ABC namanya..

pelik kan..restoran mamak tapi nama moden..

saya order nasik goreng ayam..saya dah bayangkan dah rupa dia mcm mana..nasik goreng yg panas..bercampur gaul dgn ayam dan tumbuh tumbuhan yg segar..ditambah pulak dgn telur ayam yg digaul bersama..leleh wa cakap lu..

tp..bayangan saya smakin kabur lepas perbualan pertama dgn macha amik order trsbut..

“apa mau mnum..?”katanya..
“air apa ada bro..? umm..teh sarbat la satu…”
“sarbat tak ada..teh ais, milo ais, teh panas, milo panas suma ada..”
“umm..teh halia ada..?”
“aaa..ada..ada..”

setau saya sarbat dgn halia tu sama je..udahnya sarbat xde..halia ada..apa kes..? sukati kau la macha..

kendian saya pn order nasik goreng ayam yg diidamkan tu…tp, apakan daya..sgala yg diimpikan xmenjadi kenyataan…setelah mnunggu 5 mnit..saya cuma dpt masik goreng biasa + ayam goreng sketul…xleh nak salah jugak..namanya pn nasik goreng ayam gak…haaa…lantak la macha..janji kenyang..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: