hikayat stesen keretapi..

satu ptg di ujung2 nyawa kami di usm kampus kejut..kejadian berlaku di stesen keretapi parit buntar…

biasala..dah ujung sem, so kami nak clearkan suma2 brg yg ada termasuk la mengepos motosikal ke kpg masing2..

sbelum pos motor, sure kena isi borang..banyak gak data kat borang tu..saya pn biarla brader tu uruskn mtor saya dan saya lak memenuhkn borang trsbut smbil duit telah siap siaga di atas meja..snang skit nak hulur trus..

lpas saya, brader tu cek borang..bila ok..dia sain..maka sah lah pengeposan mtor saya..tba gliran kwn saya lak mlakukan benda sama..pulun mengisi borang..

abis je dia isi, dia pulang borang n bg duit skali kat brader tu dan beredar keluar..slesai la sudah urusan kami ptg tu..

akan tetapi…

“eh…dik..ni..ni nombor apa ni..?”
“nombor apa..?” balas kwn sy..
“ni kat ic ni..mcm pendek je..”
“hmm..ohhhh…salah la..ni nombor matriks..”
“pulakkk…xsampai dik motor ni klu tulis nombor mtriks tu”

bergema stesen pd ptg tu dgn gelakan kami dan juga gelak kecil brader tu..stelah 3 4 taun di usm, penggunaan nombor matriks sgt meluas smpaikan terbawak bawak ke luar…

haaii..berbagai bagai la kau ni kadet~

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: