kenangan usm kampus kejuruteraan #2

arini kami dari kampus kejuruteraan bergerak berbondong bondong ke ke kampus induk sebab esoknya ada acara temasya olahraga tahunan atau lbih dikenali oleh warga usm ni sbagai ‘tot’…kami sebagai mat rempit sejati, x memandang bas shuttle yg disediakan utk kami…

“apa barang naik bas..” adalah ayat biasa yg kami gunakan ketika memanaskan enjin motor dengan muka penuh sombong sambil rakan2 bergerak ke arah bas yg menanti..

acara tot ni x asing gak la..sebab ramai pelari pecut, pelari berpagar, pelompat tinggi, pembaling cakera, perejam lembing, pelari berganti ganti, pelompat jauh n pe hal banyak sgt..? atlet la senang ckp..datangnya banyak dr kampus kejuruteraan..tp hakikatnya apabila bertanding..desasiswa jaya dan lembaran yg dtg dari kampus kejut, x banyak menang pulak..nasib je tu..kami jalan jauh..pnat~

saya sebagai dak palapes bersama ahli skuad yg len lbih senang sbagai pserta perbarisan atau peserta sorak sahaja…wahahaha…jadi kami ke induk pn ada misi utk berbaris dan memberi sorakan yg boleh bawak gaduh dgn desa desa lain..biasala..org muda..darah panas lg..salah skit pn nak gaduh..aparaa..

nak dijadikan cite..lpas berbaris tu kami pn dduk la lepak2 di tempat bersorak smbil memberi galakan kat rakan2 yg sedang bertanding..n jauh di sudut pdg ada lori milo yg baru je smpai..bagus gak..anak tekak dah kemerah merahan dah menjerit dr td..mata lak dah bersih dicuci tgk awek pom2 girl yg mnari sokong desasiswa diorang gak..kami pn memutuskan utk brehat dan trun ke arah lori milo tersebut..

round pertama amik..ok la..mcm biasa..amik..gelak2..minum pn kat tepi2 tu gak..ushar2 awek..pastu borak2 lg..sedap gak air milo lori ni..biasalah, kita klu wat air, sepp serbuk..diorang tuang skali 3 4 tin..apa ada hal..abis tambah lg..mmg lori promosi kn…

n tiba2..salah seorang junior kami memutuskan utk amik milo wat kali kedua..ada yg yg bersetuju n ada yg idak..sbb takut2 gak amik byk kali, org len pn nak mnum gak..kami sbagai snior mmg sruh dia pegi dlu n tgk camna..bliau pn buat2 kering je pegi kat kaunter lori milo tu..kami apalagi..gurau2 sound bliau..

“oi..apa ni amik dua kali..oi..xtau malu ke..”
“oi..udah2 la..keretapi pn boleh benti..org len pn nak mnum gak..”

tu antara ayat yg kami keluarkan smbil gelak2..junior sy tu pn bila smpai giliran dia sengih kat kami smbil tgn mencapai cawan milo tersebut..siap gelak2 lg..”hehehe”….dan tiba2….

“kau ni..he he apa..? org bg milo bukan nak ckp tima kasih! igt kita ni kuli dia ke..???”

suasana sepi sketika kat sekitar tu..junior sy xpandang pn muka brader tu..terus teguk milo dia..dan berlalu pergi..kami pn terkesima..dan lpas tu naik pergi ke tempat sorak smula..yg pasti jauh dr lori milo tersebut…

kat atas, kami gelakkan dia sepuas hati..sbb klu gelak td mau ada payung tu melayang kat kami nnti…kami pn kutuk2 gak bliau..

“tu la sapa sruh amik dua kali..”
“brader tu emo la..tp kau x ckp tima kasih..lg la dia emo..”
“wahahahaha..!!”

dan junior sy tu dipangkah dgn kejadian tu slama lebih sbulan..actualy smpai sy final year pn kami msih pangkah dia gak..so dah 2 3 taun gak la..klu jmpa dia kat kafe pn ungkit benda sama, kat mana2 pn asal boleh pangkah, pangkah abis..tp biasala gurau2..sure no hard feeling pnya..

moralnya..bila tgh panas terik..ucap la tima kasih kat brader lori milo or teh or whatever yg ada..klu idak jadikla mcm junior sy tu…hehe..

“he he apa..bukn nak ckp tima kasih..^^”

5 responses to this post.

  1. Posted by Abun on Februari 28, 2009 at 12:20 am

    gua ader..gua ader waktu tu..huargh2 huaghh.malu oii…

    Balas

  2. waaarrgghhhh…azam…
    rindu nak study lg ke???

    Balas

  3. Posted by ezzanie on Mac 17, 2009 at 4:47 pm

    hahaha.. apa hehe?
    mesti broder th dh kena buat keje sbb ekonomi tak ok.
    padan muka dia.
    lg pun dia bkn ikhlas sgt pun keje milo th.
    hahaha

    Balas

  4. Posted by AzamHassan on Mac 18, 2009 at 11:31 am

    ezzanie : brader tu mmg xikhlas..dah bg elaun wat keje camtu, bg je la..emo pulak…haha..

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: