angan2 minah jenin..

sy di labis, brehat2 tatkala cuti raya cina ni..indahnya mesia, cuti org pn cuti kita..ada kwn2 sy kat opis siap mntak cuti lbih pdahal apa kaitan lak nak cuti lama2..

biasala, idup di kpg..sgt lapang..dgr lembu menguak..burung berkicau..desiran daun2 rambutan gading..aman…sgt aman..rasa mcm nak berubah jadik lembu yg enak mragut rumput..rasa mcm nak jadik brung berkicau ceria dan terbang girang..rsa mcm nak jadik daun..ggur dan disapu lalu dibakar..

ish…apa pnya impian daa nk jadik daun..baru terbayang dah rasa panas..

lpas lunch td..sy lepak2 di ruang tamu smbil mnontn astro..kampung moden beb..ada astro..ada komputer..ada dvd player..tp ttp tandas di luar..seram sejuk klu tba2 sakit perut malam2..mulala trasa stiap pergerakan kat luar tu menghampiri kita..mula la rasa bayang2 semut tu lbih bsar dr seorang manusia..kecut perut beb..

sdang mlepak tu..tangan pn mncapai majalah mingguan wanita..

knapa..? sy xleh baca ke..? apa salah mnyelami hidup wanita~

sy agak tertarik dgn ada satu helai tu iaitu ttg surat dr seorang wanita..mcm ni la suratnya yg bertajuk : surat dari gadis cantik berhajat tinggi..

apa yg bakal saya ceritakan di cni tulus ikhlas. saya akan berusia genap 22 taun sebulan lg. sy sangat cantik, bergaya dan bercita rsa tinggi. saya ingin menikah dgn seorang jejaka yg memiliki pendapatan tahunan skitar rm500,000. adan boleh bilang sy gila harta tetapi seseorang dgn pendapatan tahunan rm1 juta pn mungkin tidak ckup melawan inflasi dalam msa 10 taun akan dtg..
permntaaan sy x terlalu tinggi. apakah org di luar sna yg memiliki pendapatan tahunan rm500,000? jika ada apakah anda sudah bernikah? kalau belum, apakah yg harus sy lakukan agak dpt menikahi dgn anda? di antara org yg sy inginkn, paling tinggi pn hanya berpendapatan rm250 ribu. mungkin ini had tertinggi sy.
saya di cni ingin menanyakan beberapa hal penting :
1) dimanakah jejaka bujang kaya biasanya berkumpul utk gurau senda?
2)kumpulan manakah yg harus menjadi sasaran saya?
3)kenapa isteri org kaya biasanya berwajah biasa saja?
4) bagaimankah cara mreka menentukan calon isteri dan mana satu cuma teman wanita?
(hasrat sy skarang adalah utk menikah klu boleh sbagai isteri prtama dan terakhir)

respon pertama sy membaca surat wanita ni adalah : apa ke celaka sgt anda ini..cantik tp nak kaya cpat n siap ckp knapa isteri org kaya biasa2 je..mmg super cun kah bliau..?

anda pula bgaimana..? ada respon..?

Advertisements

5 responses to this post.

  1. gile ke perempuan tu???die tu lawa sgt ke??huhu
    nway, xsemua lelaki suke perempuan catek kan???lagi2 mcm perempuan tu…muahahaha

    Balas

  2. huhu..itulah namenyer pempuan akhir zaman…tak kenal dek untung…rezki kan ditangan tuhan…ade ke patut nak senaraikan ciri2 lelaki camtu..macam pepatah kate…kalu tak sehebat siti khadijah…jangan berangan nak bersuamikan seperti nabi…huhu, betulkah ayat ku ini…kalu salah betulkan la.hhiiihiii

    Balas

  3. Posted by AzamHassan on Januari 28, 2009 at 4:04 pm

    cikf : btul2..jnji pempuan tu sedap mata memandang n xkerek, ok la dah~

    sarafyda : haha..btul la tu kot..mybe pempuan tu org yg sgt cantik dan sangat berfkiran jauh..tp sgt menjengkelkan juga..hehe..

    Balas

  4. eh..apa salahnya dia ckp cmtu….dia tu berfikiran positive dan berimpian tinggi.. Mungkin kita fikir dia menjengkelkan…tp org cmtu akan fikir kita ni sume menjengkelkan sbb tiada impian yg tinggi melampau cm dia

    Sy rasa suatu hari nnti dia akan mencapai impian dia wlaupun pada ketika itu dia dh kerepot sbb bakal suami dia seorang tua yg kaya raya, tp msih tidak berkahwin kerana terlalu sibuk mencari harta..akhirnya berjmpa dgn perempuan itu dan kasihan melihatnya…. lalu berkahwin.. mereka hidup bersama hingga ke akhir dengan harta yg melimpah ruah sbb takda anak utk diwarisi.. (dh tua kn..hehehehe)

    senang kata..kita jd sederhana sudey…. dpt org purata gaji rm36000 setahun + engineer + muka comel dan menggembirakan hati cukupla bg org cantik di mata ‘dia’.. (^_^)

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: