kenangan palapes..

mlm tu kami dah diberi perintah menyerang..sy mcm biasa, dgn helmet kevlar yg berat tu..dgn baju no4b..dgn m16..terlentok lentok mndgrnya..alaa..nnti kang rank baca printah tu lg skali..so len kali leh dgr…salah satu contoh misconcept dlm palapes, huhu…

suasana msih lg belum subuh tp kami suma dah di mobilise kn utk menyerang senior yg bertapak di satu bukit..misi utama ari tu : mnawan puncak bukit yg strategik utk melumpuhkan kekuatan musuh..pg2 yg gelap tu..kami berpunggung punggung berjalan scara taktikal ke kaki bukit trsbut…

stibanya di kaki bukit..prgrakan di kawal dgn beberapa meter seminit..dgn gaya crawl tu dah diwajibkn supaya musuh xnmpk..sy n rakan2 mnjadi ketumbukan hadapan..so kena serang la..

tba2 sy dgr bunyi m16 dicekah..sy menoleh dan mlihat jurulatih telah pn menepuk helmet rakan sy..

“len kali cekah la awal2…mangkuk..”

ptong stim btul la mamat ni..

kami tnggu di kaki bukit tu dlm bentuk garisan mnyerang yg terbaik dgn kontur bukit trsbut…para pegawai ada yg dah kdepan utk membuat srangan hendap..samar2 cahaya, klihatan puncak bukit msih tiada prgerakan..tdo lg agknya..kata sy..

apabila H-hour telah tba..pasukan artileri kami yg dtg dr bukit brsbelahan dah melacarkn serangan mortar dan carl gustav bertubi tubi ke puncak bukit..kai pasukan serangan brsedia utk mnyerang…sbahagian kami dah berpeluh2 kerana terlalu saspen..ada gak yg trus tertutup mata sbb tdo dr awal lg kat kaki bukit tu..hah lantak..

tepat 10 mnit kemudian kami lak brgrak dgn pnuh klajuan mnyerang musuh dgn pnuh taktikal…….

“ganjil gerak..!!!”

brgerak la sy berlari2..meniarap di balik pokok dan menembak ke arah puncak bukit bertubi2…abis satu kelopak..tukar dgn satu lg kelopak baru….brdebar2 rasa hati ketika tu…

“genap gelakkk..!!!”

sbb bliau cina so gerak n gelak susah nak beza..haa..layan…yg genap lak brgerak lbih jauh dr sy smentara sy trus mngacukn m16 ke puncak bukit..covering fire utk genap td…

keadaan brterusan shingga hmpir ke puncak bukit..

“ganjil gerakk..!!!”
“genap gerakkk..!!!!”
“genap gelakkkk..!!!”
“genap gelakkk..!!!”

eh? mcm ad yg xkena je…

“ganjill..!!!”
“ganjill..!!!”
“genap..!!! ganjill..!!!”

rupanya rank holder tu penat dah n rupanya dia jerit je dr pkok tu dr td tp dianya x bergerak..mcm hampeh..mental la tu pnat mndaki bukit..

brtambah sakit ati bila smpai je pncak bukit..musuh suma dah xde..rupanya kami serang bukit kosong..diorg dah kuar lg awal dr kami tba kat bukit tu..hadoo….

so org pling emosi pd masa tu adalah mreka yg memikul senjata bantuan yg beratnya 5 6 kilo brbanding m16 3 klo je…abis je serangan yg dianggap berjaya tu…snyuman suma dah ilang dr muka masing2..penat beb serang bukit kosong..huhu…

Advertisements

5 responses to this post.

  1. haha…sy baca pn dgn gelak2! eh..ke gerak? bukit tu pn mlas nk layan korang…serang tak tentu hala..hehe

    Balas

  2. Posted by afm8533 baik hati on Januari 25, 2009 at 7:24 pm

    mcm sial la pos hg en ah zam…

    Balas

  3. Posted by afm8533 baik hati on Februari 1, 2009 at 7:40 am

    berdarah mata susah jgk yek…kalu berdarah idung xpe jgk, mcm citer dragon ball
    hahah

    Balas

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: