slamat berpuasa..!!

alhamdulillah..tba gak sy di umah..actualy b4 ni blik kpg..bershur dan berbuka di sna utk 1st day puasa..saja berjalan jln..alang2 cuti lama kn =D

1st day ni trasa lmbt lak berlalu msanya..bgn smula dr sbuh dlm kul 10..kendian trus xkeruan..dah habis suratkabar sy baca..dah abis komik2 sy selak..tp jam msih mnunjukkn awal zuhur..hadoo…tp lama2 dah abis satu ari gak berpuasa…bestnya!

cuma stiap kali tba puasa, sy dpt rsakan yg makin lama makin sderhana..di param (pasar ramadhan) pn xbnyk yg mnjual dgn mriah..biasa2 aje..tp mybe sbb tu kat kpg kot..di labis, sgamat, johor..sok ptg tgk lak suasana jb ni agknya..seingt sy kuih dah 3 singgit taun lpas..kta tgk pula taun ni..jgn men gila smpai 50 sbijik..mmg berbuka kurma je la..

tp berbuka kurma pn apa slah kn..? =D

btw, sy tgk berita psal rampasan kapal misc di perairan somalia tu..saspen gak sbb dgn lanun ni kta bukn leh wat men..lgpun di laut..xleh la nak lari mn kn..sy hrap sumanya dpt slesai dgn slamat tanpa ada kmatian n tanpa ada wang yg kluar..diorg demand berjuta juta ringgit yg klu kta ikut mmg la kpal kta lpas tp duit yg kta bg tu akan dgunakan utk rekrut org baru dan mnjana pndapatan lanun2 tu utk akn dtg lg..

xpn bg je duit diorg nak pastu kpal kta dah lpas..kta bom je kapal diorang guna kpal trbang..bnyik cam snang kn? hahaha…

n 2mrow adalah hari kedua berpuasa dan hrapnya sumanya brlalu dgn lancar..mulanya lancar adalah dgn sahur pd pg nnti..hehe..

till then..slamat berpuasa suma!

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: